ENG CAS CAT

Introducció

Fa temps volia escriure aquest article d'opinió. El respecte als casos succeïts fa mesos i el que encara estan succeint o la por o vergonya em feia tirar molt enrere aquest article. No soc cap heroi per escriure aquest article. Ho faig per dos motius: egoisme per mi i potser alguna persona li serveix d'ajuda.

En un assetjament escolar hi han diverses persones properes implicades. Tenim a l'assetjador o assetjadora, amics i amigues de l'assetjador o assetjadora, la classe, el professorat, la família de l'assetjador o de l'assetjadora, la família de la víctima i la víctima.

En aquest article explicaré el meu entendre qui és qui i quin grau d'implicació a parer meu i tenen les diverses persones implicades.

Assetjador o assetjadora

Els assetjadors o assajadores que jo m'he trobat en els institut. Han estat persones popular dintre de classe. El que he vist són persones que fan el paper d'angelets a casa, però a classe són persones violentes. Sigui verbalment o físicament. La víctima pot ser una o un alumne o un professor o professora. Volen l'aprovació de la classe o tenir atemorida la classe. Tenen amics i amigues peculiars com totes els grups d'amistats. A dintre de classe com a fora. No es passen les 24 hores assetjant és segons tingui el dia o el moment. A vegades poden rebre ajuda d'amics o amigues o de la classe.

Amics i amigues del malparit o malparida

Si són fora de la classe. Per exemple de la infància o de l'institut. L'assetjador o assetjadora és comportar de manera diferent que si són amics o amigues del mateix institut on l'assetjador o assetjadora. Si són amics o amigues de l'assetjador poden ser assetjadors de una altra classe o que s'apropen però està amb el dur o dura de la classe. Evitant així ser una víctima dels que assetgen.

La classe

La classe vindria a ser una societat. És com moure o remenar com l'aigua del mar. Depenent del poder que tingui el podrit o podrida. Si té molt de poder o influencia la classe es riurà al cant del malparit o la malparida. En cas contrari l'assetjador o assetjadora estarà fort quan vegi que la classe la té a les mans. Hi ha canvi de crèdits i es canvien alumnes de classe.

El professorat

Seria el governador. Pot ser la víctima. Ja que hi ha professors i professores assetjades pels seus alumnes. Si deixa molt de poder al malparit pot patir la conseqüència que la classe el tracti com a víctima. Si fa cas omís és possible que l'assetjador o assetjadora torni a l'alumne o alumna objectiu. Po ser d'ajuda a la víctima si és bona professora o bon professor.

La família de l'assetjador o assetjadora

Els casos que jo he viscut la família no entenia ni idea. Si el centre no comunica res. Aquí la família. Repeteixo en els meus casos la família propera del malparit o malparida no en tenien constància. Poden ser ajuda de la víctima.

La família de la víctima

En aquest cas jo vaig procurar que mai sabessin res del que succeïa a les classes de l'institut. És possible que oloressin alguna cosa quan parlaven amb el professorat de l'institut. Jo mai vaig voler, per vergonya.

La víctima

Mai ets culpable que t'insultin ni que et peguin. Et pots equivocar a classe com qualsevol persona a classe. A vegades l'assetjador o assetjadora intentarà per tots els medis tindrà alguna cosa per cometre la primera agressió. A partir d'aquí tot anirà empitjorant. No sentis vergonya perquè necessites ajuda. Les teves ajudes poden venir de l'escola, de la família, dels BONS amics i amigues. JO no vaig demanar ajuda i tampoc sabia on. Demanar ajuda també és una acció valenta. Perquè després venen les conseqüències. Això és cert. Sobre totes si la classe està a favor del malparit o de la malparida. També que agressor o agressora mai va tot sol i té ajuda.

Conclusió

Si ets una persona que agredeix, para d'una puta vegada. No fa gens de gràcia. Estàs fent molt de mal. Si ets, una persona, víctima siguis alumne o professora demana ajuda. Sempre hi ha algun tipus de solució. Si no la veus, intenta realitzar algun tipus de denúncia. De debò. També una abraçada ben forta de part meva. Intenta no portar-ho sol o sola. Això que escric és fàcil d'escriure i complicat de fer. Ho sé. Jo no vaig valent per dur a terme aquesta acció. Intentar fer-ho tu.

© Copyright 2021 La dignidad de vivir por Emilio López