Fa temps un streamer amb nom professional "elyuste" va fer una anàlisi començant amb l'afirmació d'un streamer és una empresa. Això veritablement és fals. Aquesta afirmació es donada per molts streamers, ja que afirmen
que com donen feina a molta gent són empreses.

És cert i no nego i ningú pot negar que un/a streamer dona molta feina. Molts streamer tenen moderadors i editors. Els grans streamers tenen empreses de merchandising. Això és cert, però això no significa que siguin una empresa.
Una empresa és molt més que això. Una empresa és Twitch o YouTube o Facebook. Ells i elles són treballadors d'una o més plataformes. Siguin petits o grans autònoms això no els fa empresaris. Molts streamers fan servir aquesta
afirmació o la donen per defecte implícita en els seus arguments. Els streamers són treballadors autònoms com un periodista o informàtic que si volen poden treballar com autònoms. Els streamers grans o mitjans com "Auronplay" o
"Alexelcapo" o "Elxokas" o "Cristinini". No són empresaris. Són marques. Això no es quelcom nou hi ha moltes professions que fan servir això. Aquesta idea ha anat naixent amb els temps i amb Twitch s'ha fet molt viral.
Streamer = Marca. Repeteixo que no és la primera professió que té aquesta característica de fer als treballadors marques. Els futbolistes, actrius o actors de Hollywood per posar uns exemples. Són també marques. Cantants famosos
són marques a part de cantants. Una marca serveix per vendre millor un producte o un servei i aquí entren els anunciants i els espais publicitaris. Això són dinerons. Va passar amb els diaris amb la ràdio amb la televisió i ara
està succeint amb el streaming.

Els streamer no són empresaris. Ho poden ser? Evidentment poden aixecar una empresa. Un bar o un taller o una plataforma de streaming. Mentre només és dediqui'n al streaming seran treballadors autònoms i els més grans o les més
grans poden arribar a ser marques. Això és quelcom que sabut explotar l'empresa de Twitch i suposo que Youtube no ho va saber veure.

© Copyright 2021 La dignidad de vivir por Emilio López